مشکل قطع چراغ DSL و کاهش سرعت اینترنت را خودتان بررسی کنید

10 / 10
از 1 کاربر

تا حالا شاید با قطع شدن چراغ DSL در حین کار با اینترنت مواجه شده باشید. یا حتی با افت سرعت شدید در باز کردن سایت ها و دانلود روبه رو شده باشید و در خصوص این مشکل با مرکز ارائه اینترنت خود تماس گرفته باشید و در جواب سوال مطرح شده شما: مشکل از سمت مخابرات است، ضعیف بودن سیگنال، داشتن نویز بالا و ... را دریافت کرده باشید. اما وقت آن رسیده است که خودتان مشکل خود را حل کنید و وقت خود را به خاطر دریافت جواب از پشتیبان سرویس اینترنت خود تلف نکنید. (مخصوصا اگر از مخابرات اینترنت دریافت کرده باشید!) در آموزش امروز قصد داریم شما کاربران را با طریقه چک کردن میزان نویز و روشهای موجود جهت حل این مشکل آشنا کنیم.
در ابتدا یک توضیح مختصری در مورد ، SNR ها و Line Attenuation ها می دهیم:
SNR Margin Upstream: میزان نسبت سیگنال به نویز از سمت مودم تا DSLAM است.
SNR Margin Downstream: میزان نسبت سیگنال به نویز از سمت DSLAM تا مودم است.
Line Attenuation Upstream: میزان نویز خط از سمت مودم تا DSLAM است.
Line Attenuation Downstream: میزان نویز خط از سمت DSLAM تا مودم است.
مقادیر سرعت به دو قسمت Downstream و Upstream تقسیم شده است.
Downstream: میزان سرعت اتصال مودم در دریافت دیتا است.
Upstream: میزان سرعت اتصال مودم در ارسال دیتا است.
در صورتی که بخواهید میزان موجود بر روی خط را مشاهده بفرمایید از صفحه Status مودم گزینه DSL Line Status را انتخاب بفرمایید.
درصورت بررسی پورت شما از سمت مخابرات، می­بایست SNR Margin DownstreamSNR Margin Upstream از ۳۰ به بالا و Line Attenuation UpstreamLine Attenuation Downstream از ۴ به پایین باشد و با توجه به تاثیر موارد خطی که مربوط به بستر مخابراتی شما و یا اختلالات شبکه داخلی تان می باشد ، مقادیر مناسب در محل مودم به SNR Margin از ۱۵ به بالا و Line Attenuation از ۳۰ به پایین متغیر خواهد بود. تا این قسمت امیدوارم اطلاعاتی در مورد Snr و Line Attenuation کسب کرده باشید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :